Smart val i livet
Vi vill ge dig mer vardagsenergi

18 mar 2020

Nu ger vi dig mera energi

Februari månads kundundersökning om energi i vardagen är nu avslutad och resultatet är sammanställt. Stort tack till alla som svarat – nu kommer vi under året att tipsa och engagera oss i olika energigivande aktiviteter för dig som är kund hos oss.

Vi är ett lokalt och innovativt elbolag med nära relationer till våra kunder; vi är alltid lyhörda för deras behov. Därför känns det helt naturligt att ta en större plats i deras vardag, säger Skånska Energis marknads- och försäljningschef Karin Holm i ett pressmeddelande om undersökningen.

Vad svarade ni då?

Jo. Tre av tio (28 procent) uppger att de någon gång varje vecka upplever att de plötsligt tappar energi och blir så trötta att de behöver göra något för att pigga upp sig. Eftermiddagen är vanligaste tiden för detta energitapp, hela 60 procent anger detta. Piggast verkar man vara på förmiddagarna: endast 6 procent tappar energi före lunch. 
Sett till hela året är det inte helt oväntat vintern som är tröttast: strax över hälften, 57 procent, svarar vintern på frågan om vid vilken årstid man främst tappar energi. Sist kommer sommaren: ingen av de svarande rapporterar om energiförlust under sommarmånaderna.

Koncentrationsproblem (26 procent) och svårigheter att hålla sig vaken (27 procent) är de vanligaste symptomen på energiförlust. En del blir också nedstämda (22 procent) och lättirriterade (18 procent).  

Vad tar ni då till för att komma tillrätta med energiförlusten? Toppar listan gör fysisk aktivitet, tätt följt av kaffetåren och tuppluren. 

6. Gå en promenad eller röra på mig
7. Dricka en kopp kaffe
8. Ta en tupplur
9. Prata med en kollega eller vän
10. Äta
Svar på frågan: Vad brukar du göra om du plötsligt tappar energi och blir trött i vardagen? 

Vi vill höja din vardagsenergi

Under året kommer vi nu att utforska vad som fungerar bäst för att höja vardagsenergin och leverera tips, kunskap och energihöjande aktiviteter under vinjetten Smart val i livet. 

Vårt engagemang i lokala idrottsföreningar och organisationer kommer att fortsätta och fördjupas. Nu hoppas vi möta flera av våra kunder på ett nytt sätt, och ser fram emot ett energirikt år tillsammans, säger Karin Holm.