Om oss Skånsk energi

11 dec 2019

Alltid lyssna, alltid positiv – det är viktigast

En Sandbytjej som älskar att prata med människor, kan det bli bättre? Här är Therese Carlsson vår nya medarbetare på kundservice.

Har du på sista tiden varit i kontakt med Skånska Energi om din elräkning, ditt elavtal eller ditt elnätsabonnemang är chansen god att du redan har pratat med Therese, men här svarar hon på ett par frågor om sig själv och sitt jobb.

Vad är grejen med att vara medarbetare på Skånska Energis kundservice?

– Att få prata med människor, och i bästa fall hjälpa dem. Och att arbetsuppgifterna här är så varierande. Alla kunder är olika. Alla samtal är olika. Då blir också alla arbetsdagar olika, och det gillar jag.

Vad är viktigt när en kund ringer?

– Att alltid vara positiv och att alltid verkligen lyssna och försöka förstå de kunder som ringer till oss med frågor eller problem, det är viktigast. 

När är jobbet som roligast?

– När ett samtal ”vänder”! När en kund ringer och är undrande om något, eller kanske även irriterad eller missnöjd, och jag genom att berätta och förklara kan göra kunden positiv igen och vi båda lägger på nöjda och glada.

Hur är det att jobba på just Skånska Energi?

– Jag är själv född och uppväxt i Södra Sandby, så jag var väl bekant med företaget sedan tidigare. Jag tycker om den familjära stämningen här. Från tidigare arbetsplatser är jag van vid att man tar hand om de som jobbar närmast en själv, men här månar alla om alla, oavsett vilken avdelning man tillhör eller vilka arbetsuppgifter man har. Då är det lätt att trivas.

Hur ser livet ut utanför jobbet?

– Jag bor här i Södra Sandby med min familj: man, två barn och två hundar. Jag har en häst också så det blir mycket ridning på fritiden.