Skånsk energi Om oss

31 jan 2020

Senaste NPS-undersökningen

Stort tack för att du deltog i vår senaste digitala kundundersökning!

För en tid sedan deltog du i en kundundersökning från oss på Skånska Energi och vi vill passa på att rikta ett stort tack till dig för din medverkan. Vi strävar hela tiden efter att bli bättre på det vi gör och i den processen är feedback från dig som kund ett viktigt verktyg. 

Resultatet från undersökningen visar att vi är duktiga på många områden, inte minst får vår kundtjänst höga betyg när det gäller tillgänglighet och service, vilket vi är mycket glada och stolta över. På andra områden finns det betydligt större förbättringspotential. I diagrammet nedan så ser du medelbetyget på några områden, betygsskalan är 1–5 där 5 är högsta betyg.

NPS-undersökning som genomfördes vintern 2019-20

När det gäller vår hemsida och inte minst Min Energi fick vi mycket bra och konstruktiv kritik från er användare. Vi har en hel del projekt på gång inom dessa områden, och med hjälp av de insikter vi fick från undersökningen hoppas vi kunna utveckla våra tjänster ännu mer. Vi återkommer förstås med mer information kring detta.

Många tog sig också tid att dela med sig i fritextform av både positiva och mindre positiva upplevelser i kontakten med oss, stort tack för det. Vi läser alla kommentarer noggrant och ser till att kanalisera information till rätt personer inom vår organisation.

Vi kommer att fortsätta med denna typ av kundundersökningar, skickas ut via mejl till dig som kund, och hoppas att du även framöver har tid och lust att dela med dig av dina tankar kring oss och vår leverans.

Återigen, ett stort tack för din medverkan!

Med vänlig hälsning
Karin Holm