Betalningssätt
Det finns olika sätt att få din elfaktura på. Nedan får du information om olika betalningssätt.
Det finns olika sätt att få din elfaktura på. Nedan får du information om olika betalningssätt.
Autogiro innebär att fakturabeloppet automatiskt dras från det bankkonto du har uppgett i din ansökan. Ta för vana att kontrollera att det finns täckning på ditt konto senast 2 dagar innan förfallodatum så att du slipper onödiga påminnelseavgifter.
Du kan beställa autogirobetalning direkt via din internetbank. För att spara på miljön vill vi tipsa att du kan få fakturaspecifikationen via mejl i stället för via brev.
Det går även att få Autogirobetalning genom att fylla i blanketten med ditt medgivande och mejla/posta det till oss. Vi registrerar ditt konto och skickar uppgiften till banken för godkännande.
Pappersfakturan skickas hem till dig med posten och betalas in på bankgiro via din datorbank eller ditt lokala bankkontor.
Vill du slippa hanteringen av pappersfakturor och spara miljön? Välj en av våra elektroniska lösningar.
Som kund till Skånska Energi möjlighet att ta emot dina fakturor från oss digitalt. Sedan 1 februari 2018 är Skånska Energi anslutna till Kivra som är en tjänst för digital post från företag och myndigheter.
Tjänsten är kostnadsfri, säker och dessutom riktigt bra sätt om man vill hjälpa till att minska klimatpåverkan!
Hur fungerar det?
Du som är ansluten till Kivra kommer automatiskt få din faktura från oss till din digitala brevlåda i Kivra istället för på papper. Har du valt att betala dina fakturor via e-faktura eller e-post faktura kommer du så klart att fortsätta betala dina fakturor på det sättet. Väljer du att inte ansluta dig till Kivra kommer du även fortsättningsvis att få dina pappersfakturor med posten.
Hur ansluter jag mig till Kivra?
Det finns två olika sätt att få tillgång till Kivra; antingen via hemsidan www.kivra.com eller genom att ladda ner Kivras app.
Genom ww.kivra.com
Genom appen
När din digitala brevlåda är aktiverad kommer du att få en e-postavisering när du får en faktura från oss i Kivra. Registrerar du även in ditt kontonummer i Kivra kan du med enkelt knapptryck betala era fakturor direkt i Kivra.
Om du har frågor, kontakta Kivras support på 0770-45 70 00 eller mejla till support@kivra.com.
Det finns möjlighet att ansöka om anståndsbetalning av en faktura, vilket innebär att betalningsdatumet skjuts fram i max 30 dagar. En dröjsmålsränta tillkommer på det ursprungliga faktureringsbeloppet.
Anstånd av faktura beviljas endast om du inte har betalningsanmärkningar eller tidigare obetalda fakturor hos oss.
Har du frågor om din faktura är du välkommen att kontakta oss.
Välkommen att kontakta oss om du har några frågor!
Mån - fre: 8.00 - 16.00
Vid helgdagar kan avvikelser förekomma.