Smart energikoll med appen Min energi

Frågor och svar om appen Min Energi

Här har vi samlat några vanliga frågor om appen Min Energi. Skulle din fråga inte finnas med så mejla till kundservice@skanska-energi.se

Kan jag logga in utan BankID?

I dag har de flesta någon form av elektronisk legitimation för att kunna styrka sin identitet vid näthandel, på sin internetbank osv.

Om du eller ditt företag inte kan använda BankID får du inloggningsuppgifter - användarnamn och lösenord - av oss. Kontakta Kundservice så hjälper vi dig.

Kan fler i familjen logga in i appen?

Du kan enkelt skapa ett 'familjekonto' under Inställningar i menyn. Din partner kan därefter logga in med sitt BankID.

Hur skapar ni prognoserna?

Detta sker genom avancerade algoritmer (sk. Machine Learning) och tar hänsyn till din tidigare förbrukningsdata tillsammans med annan data (väder, vind m.m) som vi hämtar in och bearbetar.

Hur kan ni veta vad hur mycket jag förbrukar?

Genom den information vi har kring din tidigare förbrukning samt de uppgifter du lämnat gällande ditt hem kan vi skapa väldigt detaljerade uppskattningar kring din förbrukning, kostnad och miljöpåverkan. Detta sker genom Machine Learning och AI.

Hur kan ni veta vad mitt hem kostar just nu?

Genom den information vi har kring din tidigare förbrukning samt de uppgifter du lämnat gällande ditt hem kan vi skapa väldigt detaljerade uppskattningar kring din förbrukning, kostnad och miljöpåverkan. Detta sker genom Machine Learning och AI.

Hos oss får du alltid enpersonlig el-kontakt

Välj rätt elavtal

Läs om intressanta ämnen inom el, energi och hållbarheti vår blogg!

Blogg

Vi tänker på dig och miljön. 100% svensk förnybar el!

Ursprungsmärkning