Vi vill förbättra vår avbrottsinformation till dig. Registrerar du ditt mobilnummer och mejl hos oss får du mer och bättre information om ditt planerade strömavbrott. Du registrerar enkelt ditt mobilnummer i antingen vår app eller på minenergi.skanska-energi.se.
Vi på Skånska Energi Nät arbetar ständigt med att ge dig en säker elleverans. Vi gör regelbundet förebyggande underhålls- och ombyggnadsarbeten runtom i vårt elnät. Ibland kräver det arbetet planerade strömavbrott, som under en begränsad tid kan påverka våra kunder lokalt.
Nu har vi ett nytt system för att skicka ut aktuell information om planerade strömavbrott till dig via SMS eller mejl. Det innebär att du kan få en påminnelse i god tid innan avbrottet så att du kan förbereda dig och slippa en onödig överraskning – samt att du får uppdaterad information under strömavbrottet och besked om när det är över.
Så får du SMS med avbrottsinformation
Om vi redan har ditt mobilnummer registrerat hos oss, så får du framöver automatiskt SMS om planerade strömavbrott som påverkar dig. Du kan registrera ditt mobilnummer hos oss via vår app eller genom att gå in på minenergi.skanska-energi.se.
Vid ett planerat strömavbrott får du:
- information om strömavbrottet i god tid innan det sker
- information om vi behöver ställa in arbetet eller ändra tiden.
- information om när det planerade strömavbrott är över.
OBS! Stäng gärna av och/eller koppla ur dator och annan elektronisk utrustning i god tid innan det planerade strömavbrottet sker. Elledningar och elkablar ska betraktas som spänningsförande även under avbrottet.
Avbrottsinformation på mejl
Du kan också få aktuell information om planerade strömavbrott direkt till din mej, om du har en mejladress registrerad hos oss. OBS! Om du har både mobilnummer och e-postadress registrerade hos oss, så prioriterar vi sms som kommunikationskanal för information vid planerade strömavbrott.
Du uppger dina kontaktuppgifter antingen i vår app på minenergi.skanska-energi.se.
…annars får du brev
Du som varken har mobilnummer eller e-postadress registrerat hos oss får ett brev hem i brevlådan med information inför ett planerat strömavbrott. För att kunna ge dig aktuell och uppdaterad information om till exempel eventuellt ändrade tider, behöver vi däremot ha mobilnummer eller mejladress.
Hemsidan är alltid uppdaterad
För dig som inte registrerat mobilnummer eller e-postadress finns alltid aktuell och uppdaterad information om planerade strömavbrott att hitta på vår hemsida under www.skanska-energi.se/stromavbrott.
Säkerhet går alltid före!
Ibland gör vi planerade strömavbrott och ibland har vi vädrets makter mot oss. Oavsett avbrott jobbar på för att du ska få tillbaka strömmen så snart som möjligt. Alltid med säkerheten främst.
Har du funderingar eller frågor? Ring oss på 046 - 507 00 eller
mejla kundservice@skanska-energi.se.